• Kriminalitu zastavit nedokážeme.


  • Pomáhat jejím obětem však umíme,

  • již 33 let!

Netradiční kampaň proti domácímu násilí oslovila násilné osoby

Netradiční kampaň proti domácímu násilí oslovila násilné osoby

Praha, 20. srpna 2007 – Prvním lednovým dnem letošního roku nabyl v České republice účinnosti zákon č. 135/2006 Sb. na ochranu před domácím násilím. Na nová pravidla v přístupu k domácímu násilí, jeho charakteristiku a místa pomoci byla zaměřena pětiměsíční celorepubliková informační kampaň občanského sdružení Bílý kruh bezpečí realizovaná v rámci projektu „HRÁZ proti domácímu násilí“. Na citylightech, plakátech, letácích, pohlednicích a tiskových inzerátech vzkázal Bílý kruh bezpečí všem násilným osobám „Od 1.1. 2007 můžete být za domácí násilí ze svého domova vykázáni.“

Výsledky výzkumu, který v loňském roce opakovaně po pěti letech provedla agentura STEM pro Bílý kruh bezpečí a Philip Morris ČR a.s., potvrdily, že v České republice musí během svého života opakovanému násilí ze strany blízké osoby čelit minimálně 16 % dospělých lidí. I když se od roku 2001 změnily pozitivně postoje veřejnosti k domácímu násilí, přesto má většina lidí stále problém rozlišit, co je a co není domácí násilí a jak se zachovat, pokud se stane jeho svědkem nebo přímo ohroženou osobou. Odpovědi na tyto přetrvávající otázky poskytla právě končící reklamní a PR kampaň Bílého kruhu bezpečí. Současně informovala o nové legislativě, která v České republice zavedla nový institut vykázání. Výzkumy uvádějí, že zhruba tři čtvrtiny násilných osob jsou lidé „dvou tváří“, kteří jsou v životě mimo svou rodinu často úspěšní a oblíbení. Hlavní sdělení kampaně Bílého kruhu bezpečí je určeno právě této většinové skupině násilných osob, tedy navenek slušných lidí s dobrou pověstí, kteří však v soukromí domova mění své chování. „Máte svůj špatný den? Odreagujete se sportem? Alkoholem? A nebo si zase vybijete zlost na svých blízkých? Na ulici a v práci se ovládáte. Nikdo by nevěřil jak zlí a krutí jste doma. Pokud v tom budete pokračovat, riskujete červenou kartu. Od 1.1. 2007 můžete být za domácí násilí ze svého domova vykázáni.“ Součástí vizuálů jsou také kontakty na DONA linku a Bílý kruh bezpečí.

Celorepubliková pětiměsíční kampaň byla zahájena v dubnu a končí v těchto dnech, tj. s koncem prázdnin. Velká část byla umístěna v prostředcích městské hromadné dopravy (letáky, polepy) ve vybraných velkých městech (Praha, Olomouc, Pardubice a Plzeň), dále využívala citylightových ploch na zastávkách hromadné dopravy, autobusových nádražích, v obchodních centrech a čerpacích stanicích (Praha, Brno, Ostrava, Karlovy Vary, České Budějovice a další).
Tisková inzerce se soustředila na ženské tituly (Vlasta, Puls) a celostátní deníky (MF Dnes, Lidové noviny). Řada společností poskytla Bílému kruhu bezpečí reklamní prostor za symbolickou cenu (Mafra) či zcela zdarma. Díky tomu se původní hodnota kampaně ve výši cca 500 000 Kč více než zdvojnásobila. Společnost Boomerang Media poskytla distribuční místa Boomerang Freecards ve 12 velkých městech ČR a několik stovek reklamních ploch ve svých sítích.
V květnu byla kampaň rozšířena o distribuci informačních letáků na toaletách multikin společnosti Palace Cinemas, která je dlouholetým partnerem projektů Bílého kruhu bezpečí zaměřených na domácí násilí. K letákové kampani se připojila také řada obchodních center po celé ČR a některé krajské úřady.
Reklamní a PR kampaň realizuje pro Bílý kruh bezpečí agentura Yaro, grafické zpracování a tiskovou produkci zajišťuje společnost Teenage Media. Projekt „HRÁZ proti domácímu násilí“ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.


Pro více informací kontaktujte:
Yaro, s.r.o., Markéta Hlavicová, marketa.hlavicova@yaro.cz

Představenstvo z.s. Bílý kruh bezpečí uděluje souhlas k užití a šíření materiálů umístěných na této stránce ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, za podmínek, že kopie budou využívány pouze k nekomerčním informačním účelům, dílo nebude nijak upravováno ani měněno, grafické prvky tvořící součást díla (grafy a tabulky) nebudou rozmnožovány a šířeny odděleně od souvisejícího textu a naopak. Na každé takto pořízené kopii tohoto díla bude viditelně uveden text: "Copyright Bílý kruh bezpečí, z.s."

Schváleno představenstvem Bílého kruhu bezpečí, z.s. dne 21.4.2009